Onko mainoslehtisten kuljettaminen tavaran kuljetusta tiellä?

Helsingin hovioikeuden käsiteltävänä olleessa tapauksessa postinkuljetusyhtiö vastasi kauppiaan mainosten jakelusta eri postinumeroalueilla sijaitsevien kotitalouksien lukumäärästä tehdyn arvion perusteella. Kauppiaan mukaan arvio oli virheellinen, mikä johti tietyillä alueilla mainosten vajeeseen ja toisilla niiden ylijäämään. Hovioikeus katsoi, että painettuja mainoksia oli pidettävä tavaroina ja että niiden toimittaminen oli kuljettamista; mainoksia ei voitu katsoa postiksi.

Asianajotoimisto Hammarström Puhakka Partnersin osakkaiden Matti Komosen ja Herman Ljungbergin aihetta koskeva artikkeli ”Onko painettujen mainosten kuljettaminen tavaran kuljetusta tiellä?” on julkaistu International Law Officen uutiskirjeessä.

Jaa sisältö verkossa

Lue myös

Ota yhteyttä