Jokainen asiakas on teknologia-asiakas

Ammattilaisen uraan mahtuu yleensä muutamia suuria käännekohtia. Meille kahdelle koitti yksi tällainen käänne liittyessämme partnereina HPP:n tiimiin. Meille tarjoutuu nyt ainutlaatuinen tilaisuus päästä kehittämään HPP:n teknologiatiimiä ja tekemään yrityksestä alan ykköstä teknologiaosaamisessa.

Käännekohdan tekee erityisen dramaattiseksi se, että teknologia muuttaa liike-elämää juuri nyt voimakkaammin kuin koskaan. Digitalisaatio, ulkoistukset, tietotyön muuttuminen entistä mobiilimmaksi, suurten tietomassojen hyödyntäminen ja siirtyminen pilvipalveluihin synnyttävät valtavasti kasvua ja uutta liiketoimintaa. Samalla digitaalinen murros synnyttää myös jatkuvasti uudenlaisia juridisia kysymyksiä esimerkiksi tietoturvan ja aineettomien oikeuksien suhteen.

Teknologia-alalla puhuttiin muutama vuosi sitten ”teollisesta internetistä”, josta käytettiin englanninkielistä ilmaisua ”the internet of things”. Nyt sekin on jo korvattu termillä ”the internet of everything”. Käytännöllisesti katsoen kaikki maailman asiat ja esineet linkittyvät pian toisiinsa tietoverkkojen välityksellä.

Tämä sama pätee myös liiketoimintaan. Teknologiaan liittyvät juridiset kysymykset eivät koske enää vain teknologia-, media- ja telekommunikaatio-aloilla toimivia yrityksiä, vaan aivan kaikkia. Ei ole liioiteltua sanoa, että tulevaisuudessa kaikki asianajotoimiston asiakkaat ovat tavalla tai toisella teknologia-asiakkaita.

Mutta miksi me kaksi sitten haluamme työskennellä näiden kysymysten parissa juuri HPP:n tiimissä?

Siksi, että haluamme olla mukana rakentamassa yhtä tämän alan suurista menestystarinoista. HPP on kasvanut ja kehittynyt viime vuosina harppauksin yhdeksi maan dynaamisimmista asianajotoimistoista. Tahdomme olla mukana nostamassa sitä aivan toimistojen eturiviin kaikilla kriteereillä mitattuna.

Haluamme olla osa voittavaa joukkuetta, jossa jokaisella huippuammattilaisella on oma roolinsa. Joukkuetta, jossa jokainen käyttää asiantuntemuksensa siihen, että se löytää uusia ja entistä menestyksekkäämpiä tapoja edistää asiakkaittensa liiketoimintaa.

Niin kuin HPP:n motto sen sanoo: erikoistumme olennaiseen.

Jaa sisältö verkossa

Lue myös

Ota yhteyttä